Vakantie in Suriname!

23 september 2013 - Paramaribo, Suriname

Mijn derde week is alweer ingegaan hier in Suriname. Ben nog steeds aan het genieten van alles; terrasjes pakken, fietstochtjes maken, gezellige etentjes, shoppen, koken, lezen, zonnen :-)! Het is heerlijk om de eerste weken vakantie te hebben hier, maar ik kijk er ook heel erg naar uit om aan het werk te gaan. Volgende week maandag ga ik mijn klas klaarmaken voor het komende schooljaar en ga ik kennismaken met mijn nieuwe collega's. Ben heel benieuwd! Vorige week heb ik mijn pakket opgehaald van het postkantoor, dus ik kan me heerlijk creatief uitleven met de knutselspulletjes die ik eerder vanuit Nederland hierheen heb laten verschepen.

Verder heb ik al een beetje kennisgemaakt met de Surinaamse keuken. Op de centrale markt heb ik allemaal lekkere groente en fruit gekocht, en deze heb ik, wel met een beetje hulp, klaargemaakt...heerlijk! Elke week probeer ik een nieuwe groente...zal binnenkort even een lekker recept op mijn site zetten. Kunnen jullie het thuis uitproberen en meegenieten... ;-).

Zaterdag is mijn tweede huisgenoot aangekomen in Suriname. Komende week komen er als het goed is nog twee, dus het wordt nu elke week een beetje gezelliger hier.

Gister heerlijk genoten op het strand samen met twee vrienden en een huisgenoot.  Het was erg druk! Vooral omdat het hier nog vakantie is. Veel Surinaamse gezinnen zoeken het water op, en verblijven er de hele dag; zonnen, koken, kletsen...Helaas moesten we tegen 5 uur ons 'chilmomentje' afbreken vanwege een tropische regenbui...en als het hier regent, regent het hier ook echt....;-)

Komende week ga ik nog heerlijk genieten van mijn vrije tijd en lekker uitrusten!

Groetjes vanuit een zonnig en heerlijk warm Suriname

1. Ellen:
    23 september 2013
    Hoort goed, Marieke! Geniet er maar lekker van! En straks veel succes en vooral veel plezier met je baan!

Groetjes Ellen
  2. Sanne:
    23 september 2013
    Super om je verhaal te lezen. Leuk je vandaag gesproken te hebben.
    Geniet van je vakantiedagen en succes met de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar.

Liefs xxx
  3. Geke:
    Hey Marieke

Leuk om je verhalen te lezen. Lijkt me best spannend om volgende week in je nieuwe school te beginnen. Heb even op de website gekeken. Ziet er allemaal wel heel erg leuk en gezellig uit. Komt volgens mij helemaal goed. En kom maar gauw met die recepten. Lijkt me erg leuk om wat surinaams te maken.
    Lieve groetjes Geke
  4. Froukje:
    Hé Mariek!

Ben benieuwd naar die Surinaamse recepten!
    Geniet nog maar lekker van je (voorlopig) laatste weekje vakantie!

Dikke tút fan dyn sus!
  5. Dyn mem en heit:
    25 september 2013
    We zijn zo blij dat je het zo naar de zin hebt.! Geniet ervan! Skypen gauw weer.
    Liefs heit en mem
  6. Lars:
    25 september 2013
    Heey tante Mariek!

Ik zal tegen mijn mama zeggen dat ze de Surinaamse recepten maar eens moet proberen! Ik krijg nu al de hele week rode kool en dat vind ik eigenlijk niet zo lekker :( Gelukkig ga ik vrijdag naar ome Martin en daar krijg ik hopelijk een lekker stukje taart met veel slagroom (dat vind ik wel heel lekker :))

xxxxx Lars
  7. Tineke hoekstra-Haitsma:
    28 september 2013
    Hoi Marieke,
    Ik kreeg van jouw moeder de reisblog. Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Ik hoorde ook nog van je nieuwe baan....super zeg!!!!
    Heel veel succes met al je bezigheden!!
    Groeten van Tineke Haitsma (PCBO t Anker/kerk de Oase)
  8. Marieke Smids:
    28 september 2013
    Hoi Tineke! Wat leuk dat je een berichtje stuurt! Ik heb het erg naar m'n zin hier in Paramaribo! Wat een ervaring! Maandag is mijn eerste werkdag...spannend, maar superleuk! Fijn weekend!
    Groetjes Marieke